Årsmøte 09

Fylkesårsmøtet til Møre og Romsdal Venstre er over. En begivenhetsrik helg som kombinert med nominasjonsmøte for stortingsvalglisten inkluderte spennende valg, interessante diskusjoner, god mat og ikke minst en god stemning. Trond Hansen Riise har vært en meget god leder i fylkesstyret og ble gitt fornyet tillit.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

På besøk var også Assisterende Generalsekretær i VHO og 1. kandidat på stortingslista til Østfold Venstre, Rita Sletner. Hun holdt et innlegg på lørdag som viste et brennende engasjement for sosialpolitikk og urettferdiget. Leif Helge Kongshaug ble enstemmig vedtatt som førstekandidat til stortingsvalglisten allerede på lørdagen, men resten av nominasjonsmøte var i dag. Årsmøtet bestemte at på den viktige 2. plassen på listen gikk til Karl Andre Birkhol fra Stranda etter kamp mot Kirsti Dale fra Ålesund. På 3. plass har vi Frøydis Austigard fra Molde.

Forventningene til høstens stortingsvalg er store, så årsmøtet var ikke snauere enn å forvente et direkte mandat og 9 % oppslutning. En god stortingsliste er viktig for å få en god start, og det har Møre og Romsdal Venstre så absolutt nå.

kommer mer…

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**