Går for ny skole på Søndeled nå!

Slik det er pr i dag mener jeg vi er best tjent med å rive nåværende skole og bygge ny barneskole på Søndeled uttalte varaordfører Jan Einar Henriksen (V) under tirsdagens formannskapsmøte. Venstre er helt klart for en desentralisert skole i Risør kommune, og nå er det Søndeled skole som står for tur, og da må vi som politikere fatte de formelle beslutningene nå.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

De øvrige formannskapsrepresentantene i koalisjonen sa seg enig og dermed ble det

Går for helt ny barneskole på Søndeled nå.

klart at rådmann og økonomisjef legger inn ny skole når de nå skal utarbeide økonomiplan for de neste årene.

Rådmannen på sin side repliserte med at han var meget godt fornøyd med klare tilbakemeldinger.

De fremmøtte representantene fra skolesektoren så også ut til å være meget fornøyd med det de fikk høre fra politisk hold, og ser nok endelig at de er ved oppstartstarten av arbeidet for å realisere en lenge etterlengtet byggeprosess på Søndeled.

Samtidig er det viktig at den nye skolen arronderes slik at en i fremtiden unngår konflikter mellom parkeringsareal til kirken og skolen sett opp mot skolens uteplass til skoleelevene.

Bli medlem i Risør Venstre – klikk her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**