Hvem blir statsminister? Abid eller Erna?

Nannestadfestivalen 2009 – en ubetinget suksess!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Nannestadfestivalen 2009 er over for denne gang og det er nesten så tiden frem mot neste års festival ikke kan gå fort nok. Med bakgrunn i et privat initiativ fremsto årets festival som noe nytt og spennende, og den kjærkomne “ansiktsløftningen” må kunne sies å være en ubetinget suksess fra første stund. Ved siden av det tradisjonelle tivoliet og salgsbodene hadde årets arrangør klart å få til en imponerende bredde og variasajon i det musikalske og kulturelle tilbudet.

Nannestad Venstre stilte med egen politisk stand på lørdagen og vi fikk god politisk drahjelp fra Abid Q. Raja, Akershus Venstres 2. kandidat til Stortingsvalget i september. Han
delte ut valgkampmateriell og snakket med tilfeldig forbipasserende. Abid har en egen evne til å komme i kontakt med alle slags type mennesker og skaper en entusiasme i hvertfall vi i Nannestad Venstre kommer til å leve lenge på. Abid deltok også i en politisk paneldebatt sammen med Erna Solberg (H), Frode Asmyhr (FrP), Knut Arild Hareide (Krf), Bård Vegar Solhjell (SV) og Dagfinn Sundsbø (Sp) og Sverre Myrli (Ap), før han måtte videre til Lørenskog for å spille Street Basket.

Abid

Foto: Per R. Lien

Elle, melle, statsmininster!
Abid eller Erna?
Oppslag i RB.

Med god hjelp fra Tone Granaas, daglig leder i Grønn Hverdag, delte vi også ut Nannestad Venstre Miljøpris for 2009, fra hovedscenen, før selve paneldebatten.

Kåre Homble i Naturvernforbundet

Foto: Per R. Lien

Det var Kåre Homble som
tok i mot prisen på vegne av Naturvernforbundet i Nannestad og Gjerdrum.

Mer om selve prisen og juryens begrunnelse finner du her!

Takk til alle sammen, som bidro til å gjøre dette til en fest for oss i Nannestad. Håpet er lysegrønt!

Billedserie fra festivalen i Romerikes Blad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**