— Kjøreforbudet skal styrke sentrum

Venstre-leder Torgeir Fossli mener Geir Hagen har hengt seg opp i skiltingen og bruker det som skyldebukk for vanskelige tider i sentrum, melder Telen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Saken som Telen brakte 01.02.2009 både på nett og i papirutgaven har vakt endel reaksjoner.
Det var Venstre som i sin tid foreslo natterestriksjoner som et tiltak for å gjøre sentrum mer “miljøvennlig” i forbindelse med at det både bygges og planlegges svært mange nye leiligheter her. Byen blir i større grad enn før et boligområde i tillegg til alle “by-funksjonene” som fremdeles skal være der. Dettte er en svært positiv utvikling med tanke på å få byen til “å leve”.
Venstre vil legge til rette for at leiligheter i sentrum skal være attraktive og at unødig støy fra trafikk om natten begrenses.
At ikke alle deler vårt syn er ganske åpenbart, men å befolke og fortette bysentra er en internasjonal trend som viser seg å skape attraktivitet og vekst. Venstre mener derfor at dette vil bidra til å styrke Notodden som sted.

Hele artikkelen kan leses i TELEN her: http://telen.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100201/NYHET01/702019999/1049/ANNONSER

Kjøreforbudet skal styrke sentrum

Foto: Beate Evensen, TELEN