Nominasjons- og programprosesser på fylket og lokalt

Møre og Romsdal Venstre har startet arbeidet nominasjonsarbeidet på fylkesnivå. Fylkeslaget oppfordrer også lokallagene til å starte arbeidet med listene våren 2010.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Nominasjon i fylket
Fylkeslagets nominasjonsnemnd ble satt ned på fylkesårsmøtet i 2010. Frits Inge Godø er leder for nemnda og med seg har han Paula Skaar, Henny Nordvik, Ove Paulsen og en representant fra Unge Venstre. Nemda har startet arbeidet.

På representantskapmøtet i Molde 29. mai orienterte nemnda om arbeidet så langt og veien videre.

– De tre fylkestingsrepresentantene har alle meldt at de ønsker gjenvalg.

– 5.juni 2010 er frist for å få kandidater fra lokallagene til å stille på fylkeslista om melde inn liste over forslag til kandidater.

– Prioritert liste fra lokallagene om kandidater må inn 1.oktober 2010. Vil bli sendt skriftlig beskjed til lokallagene om dette.

Programarbeid i fylket
På representantskapmøtet i mai ble det satt ned en programnemnd og lagt opp ett løp for prgramarbeidet:

Programnenda består av: Ragnhild Helseth (leder), Gunn Berit Gjerde, Olbjørn KLvernberg, jens Johan Hyvik og Steffen Falkevik (UV)

Opplegget for programarbeidet videre er at et utkast til program er klart til representantskapsmøtet 15-16 oktober 2010. Utkastet sendes deretter på høring til lokallagene. Programmet vedtas på fylkesårsmøtet 2011.

Nominasjon i lokallagene

Vi oppfordrer lokallagene til også å komme i gang med program- og nominasjonsprosessen så raskt som mulig. Når det gjelder nominasjonsprosessen (om programprosessen se lenger ned) bør laget i løpet av våren 2010 ha klarlagt hvem av sittende representanter som ønsker å være med videre, og ved sommertider bør en begynne å spørre aktuelle kandidater om de ønsker å å stå på liste ved kommunevalget i 2011.

Listeforslagene fra nominasjonsnemnda bør være klare på nyåret 2011, og en kan ta sikte på å ta felles nominasjons- og lokallagsårsmøte. Vi viser ellers til § 5 i mønstervedtektene for lokallag for mer om krav til innkalling med mer.

NB: Innan 31. mars 20011 har lokallagsstyret ansvar for at lista blir innlevert til fylkeskommunen/kommunen sitt valgstyre med dei opplysninger, underskrifter og vedlegg som er nedfelt i valgoven.

Vi minner om at Venstres sentralstyre har laget dette forslaget til retningslinjer for nominasjonsnemnder. Alle medlemmer av nominasjonsnemnder bør akseptere disse retningslinjene for nominasjonskomiteen sitt arbeid:

Nominasjonsnemnda må spørje alle dei føreslåtte kandidatane om dei er villig til la seg nominere på den føreslåtte plassen.

Nominasjonsnemnda må spørje dei føreslåtte kandidatane om dei reserverer seg mot Venstre sin vedtekne politikk.

Nominasjonsnemnda må spørje valde representantar om dei stiller til val på ny.

Nominasjonsnemnda kan ikkje føreslå kandidat som er medlem i nominasjonsnemnda med mindre vedkomande trekk seg frå nemnda straks forslaget blir fremja anten av komiteen eller av andre. Dersom vedkomande ikkje ønskjer å trekke seg, skal forslaget avvisast.

Nominasjonsnemnda blir stilt fritt i sitt arbeid med å vurdere aktuelle kandidatar til vallista, men ho er forplikta til å innhente naudsynt informasjon frå kandidatane og kan eventuelt innhente informasjon frå andre kjelder.

Nominasjonsnemnda har ansvar for at nominasjonsprosessen vert open og inkluderande.

Kandidatar som blir føreslått til topplasseringar på listene må å ha akseptert dette på førehand. [Merknad: Fylkesstyret i Møre og Romsdal vil rå til at alle kandidatar har akseptert nominasjonen på førehand]

Kandidatane må vere innstilt på å sette av tilstrekkeleg tid til naudsynt skulering og aktiv innsats i valkampen. Dette gjeld spesielt for dei øvste kandidatane.

Kandidatane må stå inne for partiet sitt prinsipprogram og i all hovudsak vere einig i partiet sin politikk. Venstre har ingen krav om at kandidatane må vere medlem i partiet. Det er lov å tenke nytt, utradisjonelt og å vere kreativ i nominasjonsprosessen når det gjeld å føreslå personar som pr. i dag ikkje er aktive i partiet.

Kommunevalgprogram

Når det gjelder kommunevalgprogram har styret ansvar for at det settes ned en programnemnd i god tid før valget. Nemda lager et utkast til valgprogram.

Vi minner ellers om § 5 i mønstervedtektene for lokallag: “Programmet vedtas av et medlemsmøte som innkalles skriftlig med 14 dagers varsel. Stemmerett på møtet har de medlemmer av Venstres organisasjon i kommunen som er over 15 år. Styret legger på et medlemsmøte fram til behandling og godkjenning en politisk, organisasjonsmessig og økonomisk plan for lagets arbeid fram til valget.”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**