Venstre vil ha fornying og nyskaping

“Vil vi ha nyskaping må vi starte hos studenter. Jeg vil at alle framtidens leger, kunstnere, ergoterapeuter og ingeniører skal få opplæring i innovasjon og næringsutvikling. Det gjør at vi får de gode ideene tidligere, samtidig som vi stimulerer til fornying i offentlig sektor, næringslivet og kulturlivet,” sa Østfolds Per Magnus Finnanger Sandsmark til Venstres landsmøte i Sarpsborg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Akanthus - Kultur og næring

Foto: Jan Einar Henriksen

Etter forslag fra Østfold Venstres Per Magnus Finnanger Sandsmark vedtok Venstres landsmøte denne helgen, at Venstre vil stimulere til at innovasjon og næringsutvikling blir et emne i alle profesjonsutdanninger.

Venstre har lenge vært opptatt av å bedre vilkårene for gründere, nyskaping og småbedrifter. På Venstres landsmøte ble denne satsingen fra det liberale sentrumspartiet videreført og fornyet.
For Venstre er det viktig å prioritere gründer- og småbedriftspolitikk for å ha et mangfold av bedrifter og ideer, samt et spredt eierskap i norsk næringsliv. Det er også viktig liberal politikk fordi det innebærer en frihet i det å starte for seg selv og skape et bedre liv for seg selv og andre.

Per Magnus Finnanger Sandsmark

Foto: Halden Arbeiderblad

For mer informasjon, kontakt:
Per Magnus Finnanger Sandsmark
Lokalpolitiker i Østfold og leder i Østfold Unge Venstre