Riksteateret til Halden?

Hovedutvalg for kultur og idrett vedtok enstemmig at Halden skal søke om å bli en av tre nye arrangører for Riksteateret. – Det vil styrke danse- og teatermiljøet i Halden, uttalte Venstres Per Magnus Finnanger Sandsmark.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Kultur, teater

Foto: Microsoft

I dag besøker Riksteateret Fredrikstad og Askim. Etter at Halden har fått på plass Brygga Kultursal mener Hovedutvalg for kultur og idrett, og kulturadministrasjonen, at det er på tide at Halden vurderes som en av arrangørbyene i Østfold. – Riksteaterbesøk var en av begrunnelsene for å bygge denne kultursalen, så det er svært gledelig at administrasjonen har tatt grep, sier Finnanger Sandsmark (V)

Det at vi har et scenekunstmiljø på videregående skole og på Høgskolen i Østfold viser at vi har et stort og stabilt publikumsgrunnlag. Det at stadig flere besøker Blåseensemblets konserter med samtidsmusikk og historisk musikk, samt Opera Østfold, viser at vi har et stort publikumsgrunnlag i Halden kommune, mener Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**