Nytt styre i Farsund Venstre

På et godt besøkt møte på Farsund Fjordhotell i går kveld blei (fra venstre) Halldis Duun Brastad, Beate Johnsen, Jan Harald Kjærre og Heidi Martinussen valgt som styremedlemmer i Farsund Venstre, med Anne Bente Aunevik Kjærre, Martin Vaagsvold og Irene Østtorp som varamedlemmer.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Halldis Duun Brastad tar opp arven etter sin avdøde mann, harald Brastad, som gjorde eit stort arbeid både for Venstre og lokalsamfunnet. På Borhaug Skole er det eit eige bygg som er oppkalt etter han — Brastad-bygget.

Brastad, Johnsen, Kjærre, Martinussen

Foto: Jan Kløvstad

Tidligere stortingsrepresentant Anne Margrethe Larsen og fylkesleder Arnt Gunnar Tønnessen innleda om Venstres politikk. Fylkessekretær Jan Kløvstad orienterte om Venstre i Agderfylka, som har ordførere i Flekkefjord og Grimstad, varaordførere i Risør, Lillesand og Søgne og formannskapsmedlemmer i sju andre kommuner i tillegg til solid representasjon i begge fylkestinga. Venstre har felles fylkessekretær og arrangerer både Venstreskoler for nye medlemmer og lokalpolitiske samlinger for lokale folkevalgte med jevne mellomrom i hele landsdelen.

Det nyvalgte styret tok opp saker som ja til bevaring av Listalandskapet, hummerbeitesaka, arbeidet for kvalitet i skolen og flere andre viktige lokale saker Venstre i Farsund nå vil arbeide med. Styret skal konstituere seg første uka i september og starte arbeidet med å stille venstreliste til kommunevalget neste høst. Ekstra stas var det at partileder Trine Skei Grande hadde merka seg møtet og sendte lykkønskninger til det nye Venstrestyret i Farsund under møtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**