Horten Venstre tar næringslivet på alvor med bedriftsbesøk – en nasjonal satsning av Venstre

Som et ledd i en nasjonal Venstre-satsning – “1000 bedrifter på 20 dager” – har Horten Venstre besøkt tre lokale bedrifter som har sine ulike situasjoner og med ulike resurser og problemstillinger; PoLight – vekstbedriften med røtter bl.a. på høyskolens teknologimiljø, Sjømiltære Samfund – den gode servicebedrift med tradisjon og Kongsberg Maritime – den internasjonale maritime hjørnestensbedrift.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Vi har satt oss inn i bedriftenes hverdag og fått interessant informasjon om deres synspunkter på myndighetenes rammebetingelser og tilrettelegging for bedrifter og næringsliv både lokalt og nasjonalt. Målet med denne landsomfattende innsatsen er å stadig forbedre Venstres næringspolitikk. Det som oppnås med møtene er forståelse for hvor skoen trykker og få innspill til gode politiske løsninger. Venstre ser det slik at politikere skal være ombud både for bedrifter og enkeltvelgere – man skal lytte. De små og mellomstore bedrifter er meget viktige for samfunnet – der skapes verdier – der er det nyskaping og der er det samspill med større bedrifter for eksempel i forbindelse med internasjonalisering; grunnleggende viktig for vår samfunnsutvikling. Man må forstå næringslivets hverdag – da skapes god politikk. Bedriftene ga oss en meget åpen, velvillig og god mottagelse – dialogen var god. Vi har lenge ment at kontakten mellom næringslivet og kommunen må bli mye nærere. For oss har denne kontakten vært til udelt glede og nytte. Bedriftenes innspill vil gå direkte inn en nasjonal politikkdugnad for næringslivet. Horten Venstre vil så langt vi rekker gjerne besøke flere bedrifter – det er alltid mye å lære. Enhver bedrift er unik.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**