Akershus Venstres nominasjonskomite innstiller Solveig Schytz fra Ås på 2.plass

Nominasjonskomiteen i Akershus Venstre har lagt fram sitt forslag til valgliste for fylkestingsvalget i 2011. Inge Solli fra Nittedal er innstilt på førsteplass, mens leder i Ås Venstre, Solveig Schytz er innstilt på andreplass på lista.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Dette er dyktige folk som skal vinne valget for Venstre i Akershus, sier Roger Axelsson, leder av nominasjonskomiteen. – Den største overrakelsen er nok tidl. generalsekretær i Bellona, Siri Engesæth, som er innstilt på 3. plass.

– Selv om forslaget innebærer en fornyelse ønsker vi å beholde erfaringen i fylkestingsgruppen. Vi har tenkt på toppkandidatene og listen forøvrig som et lag som skal utfylle hverandre. Dette er personer som har svært høy kompetanse i sakene som er viktige for Venstre og som tilsammen utgjør et sterkt lag som vi tror vil gjøre en god jobb med å få gjennomslag for Venstres politikk i fylkestinget, sier leder i nominasjonskomiteen, Roger Axelsson.

Se hele lista her:

Nominasjonsmøtet i Akershus Venstre avholdes 25. november 2010.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**