Nittedal Venstre på nominasjonsmøte i fylket

Nittedal Venstre deltar med seks delegater på nominasjonsmøtet i fylket 25.november. Lokallaget gir full støtte til fylkesvaraordfører Inge Solli som er foreslått på førsteplass av nominasjonskomiteen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Antall delegater på nominasjonsmøtet regnes ut fra antall medlemmer og antall stemmer ved forrige fylkestingsvalg. Det har vært medlemsvekst det siste året, og Venstre gjorde et godt valg i Nittedal i 2007. Lokallaget stiller derfor med hele seks delegater. Disse er Ingjerd Jahnsen Fjøsne (leder), Inge Solli, Egil Hjorteset, Terje Lund, Arve Pedersen og John-Ludvig Valen.

Fylkesvaraordfører Inge Solli (V)

Foto: Akershus Venstre

Støtter toppkandidatene
Nittedal Venstre er tilfreds med at deres egen Inge Solli er foreslått som førstekandidat.
– Inge har gjort en god jobb som fylkesvaraordfører i denne perioden, og partiet har fått gjennomslag for mange av våre saker innen kollektivtrafikk, miljøtiltak, videregående opplæring og kultur. Vi håper at nominasjonsmøtet støtter nominasjonskomiteens forslag på de øverste plassene. Solveig Schytz fra Ås og Siri Engesæth fra Bærum er dyktige kandidater som vil utgjøre en god fylkestingsgruppe etter valget, mener delgasjonsleder og leder i Nittedal Venstre, Ingjerd Jahnsen Fjøsne.

Tre i fylkestinget
Venstre har tre representanter i fylkestinget i denne perioden. Partiet gjorde et meget godt fylkestingsvalg i 2007 da antall representanter økte fra to til tre, og ble fjerde største parti.
– Stortingsvalget var en nedtur for Venstre, men nå er vi klar for å kjempe oss til minst tre fylkestingsrepresentanter igjen, sier Fjøsne.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**