Skal ha tilgang til marka i Nittedal

– Nærheten til marka er en av hovedårsakene til at folk flytter til, og trives i Nittedal. For Venstre er det derfor en selvfølge at folk i Rotnesområdet må sikres enkel tilgang til marka, sier Nittedal Venstres gruppeleder Inge Solli.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Undergang ved Svartkruttveien
I forbindelse med Kruttverkutbyggingen må det etter Venstres syn bygges en undergang ved Svartkruttveien som sikrer tilgang til marka både sommer og vinter. Dette er et tiltak som fremmer friluftsliv og folkehelse, og er et godt miljøtiltak ved at det er med på å redusere behovet for bruk av bil for å komme seg ut i marka. Venstre har avsatt 1,5 mill kroner i vårt alternative budsjett for 2011 til dette formålet.

Nedstemt av flertallet
Det er trist at det sittende flertall med Høyre i spissen har stemt ned Venstres forslag om undergang ved Svartkruttveien. De stemte imot vårt forslag da vi behandlet saken om utbyggingsavtale for Kruttverket, og de gjorde det igjen under kommunestyrets behandling av budsjettet for 2011. Vi liker svært dårlig at Høyres kultur- og idrettspolitiske talsperson nærmest harselerte over vårt forslag, og viste for hele kommunestyret og de som måtte følge debatten på web-TV, at dette er noe Høyre synes er et ekstremt dumt forslag.

Høyre eller Venstre?

Valgdagen avgjør
Vi i Venstre setter stor pris på det sterke engasjementet som har vært i denne saken. Vi mener at friluftsliv og tilgang til marka er en del av Nittedals identitet, og er noe som virkelig gjør det attraktivt å bo og flytte til kommunen vår. Venstre vil fortsette å kjempe for friluftslivet i Nittedal. Vi har foreslått at Berger Skog skal bli en del av marka, men har blitt nedstemt av Høyre og det sittende flertallet også i den saken. Det er viktig med folkelig engasjement i enkeltsaker, men mange saker blir faktisk avgjort på valgdagen. Høyre eller Venstre? Du bestemmer 12.september. Etter valget kan det være for sent.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**