Vil sikre likestilling og mangfold

Fylkesråd Annikken Kjær Haraldsen har utarbeidet egen plan for likestilling. -Handlingsplanen som foreligger er i tråd med Fylkesrådets politiske plattform, sier Kjær Haraldsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Annikken Kjær Haraldsen

Foto: Fotograf Hattrem

Fylkesråden har fulgt arbeidet med likestilling og mangfold siden saken ble tatt opp første gang i fylkestinget 8. mars i 2007. Satsingsområdene som etter hvert ble valgt, er viktige for å utvikle Nord-Trøndelag som en attraktiv region å bo og arbeide i. Fylkesråden mener det er viktig at fylkeskommunen skal være en drivkraft for å fremme likestilling og mangfold for utvikle samfunnet, arbeidsliv og næringsliv i et globalt perspektiv.

-Samtidig er det viktig å påpeke at også andre offentlige instanser, næringsliv, politikere og frivillige organisasjoner må ta ansvar for at Nord-Trøndelag blir mer et mangfoldig og likestilt samfunn, sier Kjær Haraldsen.

Handlingsplanen som foreligger er i tråd med Fylkesrådets politiske plattform, sentrale handlingsplaner som omhandler likestilling, diskriminering, integrering og inkludering. Den er også i samsvar med Lov om likestilling og diskriminering. Dialogmøtet med Nord-Trøndelag Barne- og ungdomsråd, Eldrerådet, Innvandrerrådet og Rådet for likestilling av funksjonshemmede som fylkesråden inviterte til i november 2010, ga viktige innspill til mål og tiltak i handlingsplanen.

-I oppfølgingen av handlingsplanen vil fylkeskommunen konkretisere mål og tiltak ytterligere for egen virksomhet, sier Annikken Kjær Haraldsen.

Les mer om planen her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**