Flere varme hender inn i eldesomsorgen! Mer til dem som trenger det mest!

Nannestad Venstre vil at det skal ansettes flere lærlinger i Helsearbeiderfaget i Nannestad kommune for å styrke eldreomsorgen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Mer til de som trenger det mest!

Nannestad Venstre foreslo i Oppvekst og omsorgsutvalget onsdag 9. februar å ansette flere lærlinger i Helsearbeiderfaget for å få flere varme hender inn i eldre omsorgen i Nannestad.

Studenter, høgskole, universitet, studier

Foto: Microsoft

Midlene tas fra den så kalte "eldremilliarden" der andelen til Nannestad kommune er på 2.189.000 kroner. Det ble også foreslått å sette av midler til informasjon om primær-
helsetjenestens tilbud til innbyggerne i bygda. Dette vil gi 4 flere lærlinger til pleie og omsorgssektoren sier Kjell Erik Dahl, Venstres representant i Oppvekst og omsorgsutvalget. Samtidig vil dette forslaget styrke mulighetene for at ungdom skal få fullført sin planlagte utdanning.

Dette er i tråd med Nannestad Venstre sin visjon om at Barn og Unge er vårt ansvar. Venstre håper også med dette forslaget at ved å styrke bemanningen så vil de ansatte i pleie og omsorg få en lettere hverdag, og muligens forebygge sykefravær. Dette er et vinn — vinn forslag som gir mange klare fordeler, sier Dahl. Tidligere vedtak om opprettelse av en aktivitør i 50 % stilling står fast. Overskytende del av "eldremilliarden" ønskes brukt på en ytterligere styrking av aktivitet for eldre.

Forslaget fikk flertall i Oppvekst og omsorgsutvalget og skal opp til behandling i Kommunestyret onsdag 16. februar.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**