Plansmie settes på dagsorden!

Ås Venstre vil styrke lokaldemokratiet ved at innbyggerne blir involvert i utviklingen av sentrumsområdet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jorunn

Foto: Kjell Brynildsen

Kommunestyret i Ås har etter forslag fra Venstre vedtatt at det skal lages en plansie i forbindelse med utviklingen av sentralområdet i Ås. Venstres Jorunn Nakken har etterlyst at det settes av tid i kommunestyret for en orientering om plansmier før kommuneplanen skal vedtasi løpet av våren.
Ordførereren har nå satt av tid på kommunestyremøtet den 9.mars til en times orientering om plansmier skriver Østlandets blad lørdag 26. februar.

En Plansmie er en arbeidsmåte der interesserte innbyggere og andre aktører sitter sammen med politikere, kommuneadminsitrasjonen og arkitekter og utformer tettsted med boliger, næring, handel, grøntområder og veisystemer. Der plansmier er blitt gjennomført har resultatet blitt gode tettstedsplaner som både innbyggerne, de næringsdrivende og politkerne står samlet bak.

Ås Venstre ser fram til plansmie i Ås, hvor vi sammen kan forme sentrumsområdet slik vi vil ha det,- med boliger, næringsarealer, grøntområder og gode møteplasser.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**