En adminstrativ tabbe gjorde at mange foreldre ble engstelige i Eigersund

Eigersund kommune gir et godt tilbud til grunnskolebarn med autistdiagnoser. De får tilbudet på Rundevold skole der dagens tilbud er tilgjengelig fra 0630 – 1600 alle dager unntatt helligdagene. Tilrettelagt undervisning og tilrettelagt opplegg utenom skoletiden skjer på skolen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Så skal noen av barna over i ungdomskolen til høsten og da får ungdomskolen får naturlig nok ressurser for å videreføre det gode tilbudet. Det som rådmannen ikke hadde tenkt på var at det kommer nye barn med autistdiagnose til Rundevold – i denne kabalen er det at rådmannen ved rektor på Rundevold skriver til foresatte innklaller til møte og forteller at tilbudet på Rundevoldmå reduseres for at de nye barna og skal bli ivaretatt.

Formannskapet fikk mandag 23.5. en orientering om denne saken og rådmannen beklaget det som hadde skjedd. Signalet fra formannskapets medlemmer er god Venstrepolitikk. Mer til de som trenger det – og gjerne på “bekostning” på oss som har plenty.

Jeg lurer på om den hånden ikke vet hva den andre gjør – resultat ble unødvendig mye engstelse på grunn av en tabbe.

Så kan vi alle gjøre en tabbe – men det er mange måter å ordne opp i slikt på. I dette tilfellet begynet rådmannen i feil ende – for tilbudet blir ikke redusert. Gult kort!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**