Nome Venstre på 150 ord

En kort oppsummering av Nome Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kandidater til valg 2011, Venstre logo

Foto: Steinar Haugsvær

Nome Venstre vil gjøre Nome til det mest attraktive stedet å bo i Telemark. Dette blir fort en floskel, men for oss betyr det at vi må tilby et trygt oppvekstmiljø og lokale arbeidsplasser. I det legger vi at alle barn skal ha et godt fritidstilbud og kunne gå på en mobbefri skole. Vi ser på investering i skole og utdanning som den viktigste investeringen vi kan foreta. Videre for å kunne tiltrekke barnefamilier må vi også kunne tilby arbeidsplasser i nærmiljøet. Nome Venstre vil arbeide for at Nome kommune, gjennom gode rammebetingelser, skal være et godt alternativ for etablerere av små og store bedrifter innen et bredt spekter av bransjer. Oppsummert er vårt mål å ta Nome fra et gammelt industrisamfunn til en miljøvennlig og moderne kunnskapsøkonomi, også bestående både av turisme, landbruk og industri. På veien er det også viktig å ta vare på de svake. Tilbyr vi trampolinen og ber noen hoppe, må vi også gi dem et sikkerhetsnett om det går galt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**