Bruker sommeren på politikk

Per Magnus Finnanger Sandsmark (21) har en travel sommer i møte. Ikke bare er haldenseren Østfold Venstres førstekandidat til fylkestingsvalget. På mandag begynte han nemlig i sommerjobb som informasjonsrådgiver i Venstres stortingsgruppe.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Per Magnus Finnanger Sandsmark

Foto: Helge Eek

– Det kommer til å bli en sommer der jeg bruker hverdagene på Stortinget for å gjøre Venstre synlig nasjonalt, og kveldene og helgene på å gjøre Venstre synlig i Halden og Østfold. Dette blir gøy, sier Per Magnus FInnanger Sandsmark (V).

– I Venstre er vi svært glad for at vi kan rekruttere kompetente lokale kandidater til arbeid i Stortinget. Per Magnus vil gjøre en svært viktig jobb for oss når vi nå står foran et lokalvalg. Han vet hvor skoen trykker lokalt, og vi håper Per Magnus kan bidra til å løfte viktige lokale saker inn i rikspolitikken, sier Venstres leder Trine Skei Grande.

Den viktigste saken for Venstre og Finnanger Sandsmark denne valgkampen er skole.

– Politikk handler om fremtiden. Ingenting er vitkigere enn vekst og utvikling for Halden og Østfold. Ingenting er viktigere enn at hvert enkelt menneske får muligheten til å vokse og uvikle seg på det de er best på. Skole er helt avgjørende for å få til begge disse målene, sier den engasjerte politikeren.

En av sakene han kommer til å arbeide med nasjonalt er å synliggjøre Venstres satsing på dyktige lærere.

– Både Halden kommune og Østfold fylkeskommune sliter med å rekruttere nok kvalifiserte lærere. Med Venstre ved roret vil vi gi lærerne systematisk etter- og videreutdanning slik at de blir motvierte og bedre kvalifiserte til å undervise Haldens barn og ungdom. Skolene våre blir aldri bedre enn våre lærere, sier han videre.

Les også utdrag av et intervju i Halden Arbeiderblad her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**