Arbeidet til de frivillige organisasjonene er viktige for bygda og Hurdal Venstre vil øke støtten til disse

Hva vil Hurdal Venstre jobbe for de neste fire årene? I denne artikkelen kan du sette deg inn i Hurdal Venstre sitt valgprogram

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Hovedmålsetting
Hurdal Venste vil arbeide for å gi et best mulig tjenestetilbud til innbyggerne. Vi vil bidra til å skape et lokalsamfunn basert på respekt, livskvalitet og ansvar. Det må legges avgjørende vekt på å velge ressurs- og miljøvennlige løsninger i arbeid og dagligliv.
Hurdal Venstre opplever at den siste kommunestyreperioden har vært preget av svært godt samarbeid på tvers av politiske skillelinjer. Dette er en arbeidsform vi ønsker å bygge videre på i neste periode. Vårt fokus er samarbeid for utvikling!

Helsetilbud og eldreomsorg
Venstre vil stimulere tiltak som forebygger helseproblemer og reduserer omsorgsbehovet. Bygging av flere omsorgsboliger vil være et viktig tiltak. I Hurdal bidrar enkeltpersoner og frivillige organisasjoner i stor grad til at vi har et godt eldretilbud, og vi vil fortsatt støtte dette arbeidet. Venstre vil vurdere det samlede helsetibudet, og legge avgjørende vekt på forebyggende tiltak.

Skolefrukt

Foto: © Monika Adamczyk | Dreamstime.com

Skole, kultur og ungdomsarbeid
En ny skole med bibliotek, kino og idrettshall vil gi gode muligheter for å få til et godt skole- og ungdomsmiljø i bygda. Venstre vil fortsatt ha fokus på innholdet i skolen, og bidra til å skape en god samhandling mellom foreldre og skole. Arbeidet til de frivillige organisasjonene vil fortsatt bli meget viktig, og vi vil øke støtten til disse. Venstre vil gi startlån til alle unge i etableringsfasen som fyller vilkårene for disse lånene. Arbeidet med en ATV bane er ikke lagt bort, og vi fortsetter arbeidet med å finne en egnet lokalisering.

Næringsutvikling
Serviceerklæringen for tekniske tjenester skal sikre raskere saksbehandling. Venstre mener at en satsing på økt innflytting og tilrettelegging av nye boligområder, er den sikreste vegen til økt næringsutvikling. En kommunedelplan for Østgrenda, vil avklare rammene for en utbygging i og rundt Hurdal Skisenter.
Hurdal Venstre har arbeidet mye med å bedre offentlig kommunikasjon. Dette er blitt litt bedre, men vi er langt fra i mål. I samarbeid med Ruter vil vi delfinasiere prøveprosjekter for å bedre tilbudet ytterligere.

Miljøvern
Hurdal er et fantastisk sted og bo og leve. Dette ønsker vi å ta vare på for fremtiden. Hurdal Venstre vil i alle saker legge vekt på miljøhensyn og bærekraftig utvikling. Vi vil sikre og legge til rette for allmennhetens tilgang til friluftsområder, og spesielt vil vi ta vare på Hurdalsjøen og sikre alle tilgang til sjøen. Det er viktig at søppel resikuleres, og vi vil jobbe for at vi kan få tilbake en lokal miljøstasjon i bygda.

Hurdal Venstre har et ønske om fortsatt å være med og ta ansvar for Hurdal videre utvikling. Din stemme til Venstre bidrar til et samarbeid for felles utvikling av Hurdal, og at Runar kan fortsette som ordfører.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**