MIRA senteret inviterte til debatt på Linderudsenteret

Lørdag 20 september hadde MIRA senteret invitert til debatt på Linderudsenteret. Debatten var endel av MIRAs valgkampanje, der de oppfordrer kvinner til å bruke stemmeretten, og lærer vekk hvordan demokratiet i Norge fungerer. Leder i Oslo Venstre, Toril Berge var Venstres deltaker i debatten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

MiRA debatt Linderudsenter 1

Foto: Carl Johan Støylen

Toril Berge(V) sa at etter 22. juli er det viktig å bruke nettopp den friheten angrepsmannen ville ta fra oss, til å debattere alle spørsmål, også dem som er vanskelige. Denne gjerningsmannen var ingen fremmed, han var en av oss, det er vondt å akseptere, men det betyr også at det er vi som kan gjøre noe med det.

Debatten forøvrig dreide seg mye om minoriteter og de utfordringene feks. manglende norskkunnskaper gir. Berge understreket at dette også er kvinnekamp, språk er nøkkelen til deltakelse. tilslutt ble deltakerne bedt om å oppsummere hvorfor akkurat ditt parti er rett, og Berge svarte: kampen for gode miljøløsninger, billig og bra kollektivtrafikk, en solid skole og et parti som tar alle mennesker på alvor.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**