Presentasjon: Tor- Ketil Mårdalen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Tor- Ketil Mårdalen

Kort om Tor- Ketil:
24 år, studerer i år siste året på master i læring, teknologi og arbeid, som mindre formelt kan kalles arbeidslivspedagogikk. Født og oppvokst på Råholt.

Hvorfor har du valgt Venstre?

Først og fremst den liberale ideologien og det politiske innholdet, men også tiltrekkende er partiets ureddhet og evne til å alltid tenke nytt.

Hvorfor burde velgerne stemme venstre?
I valget 2011 gis velgerne muligheten til å gjøre endringer på en politisk reproduksjon i Eidsvoll som har pågått for lenge og som har vært til hinder for grepene som er nødvendige for kommunens videre utvikling. Venstre burde være et naturlig valg for de velgerne som ser nytten av langsiktig og helhetlig tenking. Dessuten er vi en del av et parti som tørr å være liberale uansett.

Hva mener du er din viktigste rolle som politiker?

Være en rasjonell, lyttende tillitsperson som er uredd og ydmyk i møte med politiske motstandere.

Hvilke saker/ temaer er du opptatt av?
Man kommer jo aldri utenom skole, oppvekst og helse. Men jeg brenner for innovasjon og nyskapning ettersom det eneste som er sikkert i en usikker fremtid er at mange av dagens løsninger ikke vil være de optimale. Innovasjon og utvikling er ikke knyttet til en fast sektor, det er like viktig selv om det handler om skole, eldreomsorg eller næringsliv.

Hvem er dine politiske forbilder og hva kan du lære av dem?

Winston Churchill, ikke nødvendigvis en jeg kan relatere meg til politisk, selv om han lekte med liberalismen i et særdeles konservativt storbritannia på den tiden. Det er ureddheten, karismaen og pågangsmotet jeg misunner
Odd Einar Dørum. Har hørt han live noen ganger, det er tyngde, kraft og fornuftighet. Det skal godt gjøres å ikke ha noe å lære av Odd Einar Dørum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**