Vil ha ny kurs for Nittedal

Vi i Venstre er ikke fornøyd med utviklingen i Nittedal de siste fire årene. Vi ønsker endring på en rekke områder, sier Venstres ordførerkandidat Inge Solli. Vi er klare for å gjøre jobben – for Nittedal, sier han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Vi i Venstre er ikke fornøyd med utviklingen i Nittedal de siste fire årene. Vi ønsker endring på en rekke områder.
Vi er blant annet ikke fornøyd med at leietakere i kommunale boliger skal betale regningen for fjerning av eiendomsskatten. Mange med lav betalingsevne har fått en kraftig husleieøkning. Det er ikke holdbart.

Politikk handler om å finne gode løsninger, for å gi best mulig livskvalitet til hver enkelt. Livskvalitet handler for eksempel om noe så selvsagt som å tilby god mat på sykehjemmene våre.

Nittedal - den grønne kulturbygda

Nittedal – den grønne kulturbygda

God og næringsrik mat er viktig, ikke bare for å overleve, men også for god helse og livsglede. Det er spesielt viktig for alle som bor på sykehjem og i omsorgsboliger. Mange er eldre og med et sammensatt sykdomsbilde. Det å kunne friste med litt ekstra godt, er av uvurderlig verdi. Anrettet der og da, og ikke levert i porsjonspakker fra et sted fjernt unna.
Det å legge ned kjøkkendriften for å spare noen kroner, er en dårlig løsning. Våre eldre og syke fortjener bedre enn som så.

Livskvalitet handler også om å tilby gode arenaer for kultur, idrett og utfoldelse.
Nittedal har et stort uutnyttet potensiale og lider under mangel på gode møteplasser. Et butikksenter eller tre er ikke nok. Det arrangeres festivaler over hele Romerike og kinotallene skyter i været, mens Nittedal seiler akterut.

Det er viktig å ikke bare se på utgiftssiden, men også se hva et kulturhus vil gi oss — i form av gode opplevelser, identitetsfølelse og økt livskvalitet. Et kulturhus vil gjøre bygda mer attraktiv å bo i og å besøke, å betale skatt i og å handle i.

Vi vil i langt sterkere grad verne om våre grønne omgivelser. Derfor sier vi ja til varig vern av Berger skog, naturperlen som er et eldorado for rekreasjon og naturopplevelser. Venstre vil også jobbe for rent badevann i Nitelva og etablering av gangsti langs elva. Vi vil legge riksvei 4 i ny trase ved Mosenteret for å bygge ut midtbyen, og vi har allerede stoppet planene for utbygging av Mo gård.

Livskvalitet handler også om å lære og å mestre. Vi i Venstre mener at en bedre skole i Nittedal er avhengig av å få tilført mer kompetanse og ressurser. Det handler om å se alle elevene. Da trenger vi flere pedagoger.

Nittedal Venstre vil videreutvikle et åpent og levende lokaldemokrati. Vi er klare for å gjøre jobben — for Nittedal.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**