Godt skolevalg for Venstre i Ås

Venstre fikk 11,4% av stemmene ved skolevalget på Ås videregående skole, og er det fjerde største partiet ved skolevalget i Ås.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Entusiastiske ungdommer fra Follo Unge Vesntre og lokale politikere fra Ås deltok på valgtorget på Ås videregående skole. Resultatet ble sterke 11,4% oppslutning, noe som betyr at Venstre er det fjerde største partiet i skolevalget i Ås.

I dag ble resulatene fra alle skolevalgene offentiggjort. I Akershus fikk Venstre samlet sett 8,8%. Dette er en liten nedgang fra 2009 hvor Venstre hadde rekordhøy oppslutning ved skolene i Akershus, men Akershus trekker landssnittet opp. på landsbasis fikk Venstre 6,8% oppslutning i skolevalgene, -det er det beste skolevalget for Venstre på 20 år.

Ås Venstre er godt fornøgd med 11,4% oppslutning i skolevalget i Ås, og er optimistisk fram mot valget mandag 12. september: De siste prognosene fra pollofpolls.no gir Venstre i Ås en oppslutning på 10%. Det vil si at Venstre kan øke fra 3 til 4 representanter i kommunestyret.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**