Vi trenger unge som ser Os med nye øyne

Vi kan fortsette med flere visjoner, flotte og spennende prosjekter og sanseløst frislipp av finanser. Eller vi kan prioritere kommunens hovedoppgaver: Ivareta folk i alle aldre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det kan bli bra med bobilcamp på Haugsneset. Selv vil vi gjerne først vite at skoleklassen til naboens åtteåring har nok materiell til undervisningen. Det blir bra med café under glasstaket på torget. Venstre vil først sørge for at hele skolebygget blir reparert ferdig, fremfor en nødløsning. Man kan sole seg i glansen av et stort utbyggingsprosjekt. Men Søviknes, man kan ikke sole seg i glansen fra en hekk som tar kvelertak på SFO-bygget. Vi vil alle ha liv i sentrum, om ikke hele døgnet. Enda viktigere er det å forebygge muskel- og skjelettlidelser, slik at unge som eldre får et liv uten smerter.

• 12 år med nedprioritering av vedlikeholdet er nok.
• 12 år med frislipp i strandsonen er nok.
• 12 år med kutt i timetallet i skolen holder lenge.

Vi vet alle hvem som har gjort slike prioriteringer. Vi kan velge å fortsette.

Eller vi kan velge å justere kursen litt. Slippe til noen unge.

Tiden er nå inne. Vi har nok av det gamle. Vi unge må få si vårt. Vi er ikke like fornøyd med alt som skjer. De tre største partiene har stått bak dagens linje. Vi er litt mindre, men har en kraftig vekst. For de unge vet at de selv må ta ansvar når de eldre er på feil spor.

La oss prioritere folk først. Gi Venstre din stemme i år!

Rådhuset Os i Hordaland

Foto: Tore Rykkel