Borghild Tenden til Frogn Venstres årsmøte

Venstres stortingsrepresentant fra Akershus, Borghild Tenden, innleder til debatt på årsmøtet i Frogn Venstre torsdag 19.1.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Borghild Tenden sparket i gang valgkampen 2009 på sykkel fra Ås til Frogn.

Foto: Christoffer Biong

Borghild er inne i sin andre periode på Stortinget, og sitter nå i finanskomiteen. Hun er opptatt av samferdselsspørsmål som kollektivtrafikk, miljøtunneler, gangveier og sykkelstier. Hun er også opptatt av næringspolitikk og entreprenørskap. Hovedinteressen privat er friluftsliv, derfor vil Borghild også arbeide for å bevare de grønne arealene i Akershus, kjempe for Markagrensen, og bevare dyrket mark og friluftsområdene. Alle temaer som betyr mye for oss i Frogn.

Jorunn Holter

Foto: Erik Lundeby

Venstres veteran Jorunn Holter har bedt om avløsning som leder i lokallaget, og årsmøtet skal velge ny leder. Hun overlater et sterkt lokallag til etterfølgeren. Med 49 betalende medlemmer i 2011 har lokallaget hatt en pen vekst i perioden. Venstre i Frogn har dessuten i valget 2011 befestet sin posisjon som Frogns tredje største parti (16%), og beholdt sine fem representanter i kommunestyret.

Alle medlemmer i Frogn Venstre er invitert til årsmøtet, som finner sted på Avistegnerhuset torsdag 19.1. kl 19.

-Valgkomiteen har gjort jobben sin, så det er helt trygt å komme, sier Jorunn Holter.

19.00 Årsmøtesaker
•Valg av ordstyrer og referent
•Godkjenning av innkalling og dagsorden
•Behandling av årsmelding 2011
•Behandling av regnsakap 2011
•Forslag til handlingsplan 2012
•Forslag til budsjett 2012
•Behandling av forslag til uttalelse fra årsmøtet + forslag til utvalg for revidering av Frogn Venstres vedtekter
•Valg på styre m/varamedlemmer 2012 + 8 delegater til Akershus Venstres årsmøte lørdag 18 februar i Oslo.

20.00 Stortingsrepresentant Borghild Tenden innleder til debatt

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**