Hurdal Venstre er med der hvor politiske avgjørelser tas

Denne helgen 13 til 15 april gjennomføres Venstres Landsmøte på Fornebu og Runar Bålsrud er Hurdals delegat

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Trine folk først

Foto: Helene Z Skulstad

– Jeg er trygg på at vi er klar til å søke ansvar i norsk politikk. Jeg er trygg på at tida som ligger framfor oss er liberal, og vi er klare til å gripe den muligheten! Vi har folkene, vi har løsningene, og vi har politikken. Vi har viljen til å ta ansvar. Ansvar for å gjøre Norge grønnere. Ansvaret for å ta menneskets parti når systemene knuser enkeltmennesket. Fordi vi setter folk først, sa Trine Skei Grande, leder i Venstre til Venstres Landsmøte i dag.

-I Akershus står Venstre sterkt. Vi er et av de sterkeste venstrefylkene målt i antall medlemmer, og vi er et av de sterkeste venstrefylktet målt i opplsutning ved de siste valgene. Dessuten har vi en Venstre-ordfører som ble gjenvalgt med 32,8% oppslutning: Runar Bålsrud i Hurdal,- og ikke minst: vi har halvparten Venstres stortingsgruppe: Borghild Tenden.

i Akershus er vi 22 kommuner, og i høst stilte Venstre lister til kommunevalget i alle kommunene. Det var første gang på mange tiår.Innledet leder i Akershus Venstre, Solveig Schytz i sin åpningtale til Venstres landsmøte.

Ordfører i Hurdal Runar Bålsrud er med som delegat og leder i Hurdal Venstre, Thor Kristen Lange er med som frivillig. Frivillige skal hjelpe til med det skjulte arbeidet på en konfreanse.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**