Turist i egen by – på sykkel søndag kl. 15.00!

Byen opplever du best ved å sykle eller gå. Og i vår egen by finnes det mange flotte elementer som altfor mange rett og slett ikke kjenner til. – Turist i egen by, sier varaordfører Geir Arild Tønnessen og ordfører Hedda Foss Five.

Søndag 8. juli inviteres alle til å være med på “Tour de Skien”. Turen starter på Rådhuset kl. 15.00!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Ordfører Hadde Foss Five, varaordfører Geir Arild Tønnessen og Miljøvernrådgiver i Skien Eigil Movik

Foto: Bjørn Johannessen, TA

Ordfrører Hedda Foss Five, varaordfører Geir Arild Tønnessen og miljøvernrådgiver Eigil Movik håper på svært mange syklister i Skien søndag ettermiddag. Michel Fouler var ikke tilstede når bildet ble tatt. Foto: Bjørn Johannessen, TA

For å få en liten indikasjon på hvor mange som kommer, ber vi om en sms til 46 96 56 00 med antall deltakere.

– Når vi er på ferie så undersøker vi byen eller stedet vi skal til. Nå er det ferie, og vi ønsker at Skiensfolk skal undersøke egen by, sier varaordfører Geir Arild Tønnessen.

9 STOPP OG FOTBALL

Turen, som passer for hele familien starter på Rådhusplassen kl. 15.00. Da går turen videre i behagelig tempo, og vi tar flere stopp underveis, sier Hedda Foss Five, ordfører i Skien. Det blir både guiding, informasjon og forfriskninger underveis, smiler hun lurt. Før hele etappen ender opp på Skagerak Arena og seriekamp mellom Odd Grenland og Haugesund. – Gratis inngang for alle som deltar i sykkelturen, sier hun.

FREMTIDENS BYER

Skien er med i Fremtidens byer, og et tiltak er å få folk over på sykkel når det passer, sier miljøvernrådgiver i Skien Eigil Movik. Han roser ordfører og varaordfører for initiativet. Dette er topp, sier han.

SYKKEL FOR ALLE

Sykkelgeneral i Telemark Michel Fouler gleder seg til søndag. Han har instruert hundrevis av skoleelever i Skien og fylket vårt i å lære seg å elske sykkel. -Dette blir spennende sier han, og forteller at han har 6 sykler til utlån til søndag. De som trenger sykkel må sende sms til 46 96 56 00 med navn.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**