-Utsagn som forsøk på å tie opposisjonen

På et møte mandag sa NTE-styreleder Bjørnar Skevik tydelig ifra hva han mente om hvordan opposisjonen har omtalt NTE. Venstres Andre N. Skjelstad tolker utsagnet som et forsøk på å tie opposisjonen. Skjelstad hadde fremmet interpellasjon om hvordan eierskapet av NTE praktiseres til fylkestinget denne uken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

Da fylkestinget på tirsdag behandlet interpellasjonen – altså et skriftlig spørsmål – om hvordan eierskapet praktiseres ble det flere ganger henvist til et møte mandag kveld. Møtet var egentlig en samling for gruppelederne for alle partier, men fylkesrådsleder Ingvild Kjerkol hadde invitert med seg styret i NTE.

Venstres gruppeleder, Andre N. Skjelstad, sier han føler seg irettesatt for å ha meninger om hvordan om hvordan kraftselskapet styres. Han forteller at NTE-styreleder Bjørnar Skevik sa følgende under møtet: “Man trenger ikke fiender når man har venner som dette.” Les hele saken i Trønderavisa.

Les også: Hva skjer i NTE?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**