Venstre er garantist for en blågrønn politikk

Førstekandidat Pål Farstad kommenterte Venstre sine tall på meningsmålingene i et intervju med rbnett 11.dm at Venstre er garantist for en blågrønn regjering. Partiet går frem til 4,9 prosent på februarmålingen og ligger an til å få utjevningsmandat.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

— Venstre er vant til et liv rundt sperregrensa. Nå skal vi på tinget igjen, som garantist for blågrønn politikk, sier toppkandidat Pål Farstad. Ambisjonen vår er å komme på Stortinget gjennom direkte valg, slik at vi slipper å håpe på utjevningsmandat. Vi er vant til et liv rundt sperregrensa. Det trigger oss til å stå på ekstra mye, sier førstekandidat Pål Farstad (54), ålesunder bosatt i Kristiansund.

På spørsmål om hva tenker Farstad tenker om at Venstre står sterkest i Romsdal, og svakere på Nordmøre og Sunnmøre, svarer Farstad
— Det er hyggelig. Jeg tror vi kan markere oss i alle deler av kystdistriktene i Møre og Romsdal.
Om hvilke saker han vil fremme svarer Farstad at Venstre skal være veldig frampå for å øke kvaliteten i skole og utdanning, gjennom å satse på lærerne. Og så skal vi kjempe for ferjefri E39, sier Farstad.

— Vi står for et blågrønt alternativ, ikke et blåblått. Vårt førstevalg er regjering mellom Venstre, Høyre og KrF, sier Pål Farstad.

Pål Farstad er intervjuet av rbnatt 11.dm.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**