Ønsker Svarva velkommen etter om Skogn

Fylkesleder i Nord-Trøndelag Venstre, Karl M. Buchholdt, ønsker Levangerordfører Robert Svarva(AP) velkommen etter i forhold til å foreslå Fiborgtangen som et permanent logistikknutepunkt for Midt-Norge. —Dette har Venstre arbeidet for lenge både på fylkesplan og lokalt i Levanger, sier Buchholdt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

-I februar 2012 fremmet Venstre i fylkestinget forslag om å utrede Skogn som nytt logistikknutepunkt for Midt-Norge. Dette ble nedstemt mot Venstre og Frp sine stemmer, sier Buchholdt. Partiet fremmet også et lignende forslag i kommunestyret i Levanger i 2011, dette ble nedstemt med 33 mot Venstres to stemmer.

-Dessverre har det vært liten interesse for å få på plass en slik løsning for fylkets største havneområde tidligere, sier Buchholdt. Han mener det er positivt at Levanger Arbeiderparti nå synes å være på gli i saken. — Det er i alle fall positivt at Arbeiderpartiet lokalt i Levanger holder på å snu, det er derfor all grunn til å ønske Arbeiderpartiets Robert Svarva velkommen etter for å få på plass et permanent logistikknutepunkt i Nord-Trøndelag, avslutter Fylkesleder Karl M. Buchholdt i Nord-Trøndelag Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**