Bli med Skien Venstre på Turpasstur til Ramsberget

Førstkommende søndag (2/5) tar vi en tur til Ramsberget med Telemark Turistforening. Det vil bli felleskjøring fra Skien rådhus klokken 11.00

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Ramsberget er en markant fjellformasjon som kneiser 420 m.o.h. Toppen har vært et populært turmål gjennom tidene nettopp på grunn av flott utsikt, fri beliggenhet, svaberg og lune skorter. Ramsberget er nærmeste nabo til Skrehelle. På grunn av begrenset parkering vil turpassrunden ha to startsteder og delvis to forskjellige traseer. Skien Venstre kommer til å gå fra Fjelldalen

Turistforeningen, vestfoldstopp

Start Fjelldalen: lengde ca 5-6 km. Merket sti mot Skrehelle følges til stidele på toppen. Her kommer stien til venstre ned fra Skrehelle, Vi tar imidlertid rett til høyre med skilting bl.a. mot Ramsberget. På fine lyngmoer følges fjellryggen sørøstover før den svinger mer sørlig og dreier etter hvert mot svabergene på Ramsberget, Her er det rast og stempling og orientering om stedet. Det går bratt nedover fra toppen, og snart møter vi stidelet hvor turen startet. Her er det kort vei til parkeringen i Fjelldalen. Turpassgruppa legger muligens inn en annen variant i retning bygdeborgen Knip.

Link: Telemark Turistforening

Ps: Det er meldt fint vær hele søndagen

Det er også fint om noen stiller med grønne t-skjorter, har også noen venstre t-skjorter liggende hvis noen ønsker det.

Er det noen som har noen spørsmål angående turen kan de ta kontakt med undertegnende på e-mail:
[email protected] eller tlf: 92050359

Kenneth Berg