Debatt i Vanylven under Kosterikjedagane!

Venstre var representert med førstekandidat Pål Farstad da Kosterikjedagane i Vanylven arrangerte politisk debatt søndag 2. juni. Det var godt oppmøte i storteltet i sentrum av Syvde.

Samferdsel, helse og næringspolitikk sto i fokus i en særs konstruktiv debatt ledet av fylkesordfører Jon Aasen. Spesielt var næringspolitikk godt debattert. Bortsett fra Frp var alle de andre partiene med sjanse til stortingsplass fra Møre og Romsdal, med i debatten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Pål Farstad

Foto: Silje England

Farstad rapporterer fra følgende: fra debatten

-I min innledning og i debatten var det et viktig poeng for meg å få fram behovet for større satsing på næringsutvikling i distriktskommuner som Vanylven. Undersøkelser som er foretatt, viser at Norge skårer svakt på innovasjon, nyskaping, entreprenørskap. Mer spisset og målrettet innsats gjennom virkemiddelapparatet slik som Innovasjon Norge og større satsing på entreprenørskap i skolen, er blant de områder det må satses mer. Her vil Venstre gjøre en positiv forskjell fra de rød-grønne sitt prosjekt.

-Samferdsel, herunder fjordkryssinger også utenfor E39 og betydelig kollektivsatsing, er et annet område der vi må ha en større satsing. For en kommune som Vanylven, vil ferjefri forbindelse til de andre kommunene på Søre Sunnmøre være av avgjørende betydning for å kunne tiltrekke seg ungdom i framtida.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**