Klimahandling nå!

Norge bør ta en lederrolle i det internasjonale klimaarbeidet gjennom å redusere egne utslipp. Det må opprettes et varig vern av områdene utenfor Lofoten og Vesterålen, mener Geir Olav Knappe i Namsos Venstre!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Vi må gi våre barn og barnebarn minst like gode muligheter til ren natur som vi selv har hatt. Vi må gjøre miljøhverdagen enklere og gjøre det lønnsomt å opptre miljøriktig. Det må bli rimeligere og enklere å redusere strømbruken i hjemmet. Vi må få en reell satsing på fornybare energikilder. Forskningen på klimateknologi må styrkes og det må legges til rette for nyskapning og næringsutvikling innen miljøløsninger. Norge bør ta en lederrolle i det internasjonale klimaarbeidet gjennom å redusere egne utslipp.

båt havmiljø Lofoten

Foto: Vera Lysklætt

Regjeringens forvaltningsplan for nordområdene legger opp til økt oljeaktivitet i nord. Det rimer svært dårlig med framtidens økonomiske og miljømessige utfordringer. Det må derfor opprettes et varig vern av områdene utenfor Lofoten og Vesterålen. Ha en fortsatt fin Verdens miljødag, onsdag 05.06.13.

Geir Olav Knappe
Vararepresentant
Namsos Venstre

Kilde: Meninger i Namdalsavisa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**