Odd Einar Dørum gjestet Haram

Lørdag 8.juni inviterte Haram Venstre til åpent møte med Odd Einar Dørum. Våre to øverste kandidater på Stortingslista Pål Farstad og Britt Giske Andersen deltok sammen med Dørum. Tidligere på dagen ble det avholdt møte med ordfører i Haram om Nordøyvegen. Deretter ble Haram Innovasjonsstudio AS besøkt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Arrangement sto Haram Venstre for, og der deltok lokallagsleder Ole Johan Høyberg og styremedlemmene Kristiann Stråmyr og Thomas Vadset. Fylkesleder og valgkampansvarlig Ragnhild Helseth deltok også.

Odd Einar Dørum

Foto: RH

Odd Einar Dørum holdt et engasjert innlegg om Venstres politikk. Han kom inn på historiske betraktninger og gikk videre direkte inn på viktige politiske saksfelt for Venstre.
Tema var Venstre sin nøkkelrolle
Dørum slo tydelig fast at nysgjerrighet er viktig. Det gjelder i skolen, og i kunnskapsinnhenting videre i livet og ikke minst i forsknings- og utviklingsarbeid.
-Kunnskap er makt. Venstre sitt poeng nr 1.
-Miljøsaken; ta livsmiljøet rundt oss på alvor.
-Samfunnet Norge der innvandring er en del av realiteten. Behandler folk skikkelig.
Det er grunleggende¨å ha en forventning.
Utdannelse det viktigste.

Odd Einar Dørum, Pål Farstad og Britt Giske Andersen

Foto: RH

Pål Farstad holdt et politisk innlegg om saker han vil rgumentere for i valgkampen og kjempe for når han kommer på Stortinget.

Skole, kunnskap, forskning, næringsutvikling.
Samfredsel. Venstre er for at vi satser på Nordøyvegen.
Kollektivtrafikk svært viktig.Timexpressen, jobbe for muligheten til flere gjennomgående kollektivruter.

Ordfører i Haram. Møte

Foto: RH

Møtet med ordfører i Haram Bjørn Sandnes (H) hadde Nordøyvegane som tema. En viktig sak som skal opp til behandling i fylkestinget nå i juni. Ordføreren gjennomgikk saken fra da de første initiativene kom, i forbindelse med bygging av Lepsøybrua i 1963, den første utredningen som ble laget i 1987 og status nå i 2013.

Britt og Pål i Haram

Foto: RH

Et meget informativt besøk ble det ved Haram Innovasjonsstudio AS. Det er et samarbeid mellom kommune, skole (ungdomstrinnet og videregående) og næringsliv. Viktig samarbeid også mot Høgskolen i Ålesund og Nasjonalt maritimt kompetansesenter samme sted. Lærerplaner og praksis sto sentralt i arbeidet.
Informasjon ble gitt av daglig leder Guttorm Ulla.

Innovasjonssenteret i Haram

Haram Venstre m Odd Einar Dørum