IDAG: Trine Skei Grande om Norge etter 10 år med Venstre-flertall

Idag skal Venstres leder Trine Skei Grande snakke om hvordan Norge ville sett ut hvis Venstre hadde hatt rent flertall i 10 år. Om du ikke kan være tilstede på Litteraturhuset i Oslo fra kl. 17 kan du følge hennes timelange foredrag om dette og mer til via internett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Det er lenge siden noe parti hadde rent flertall i Norge (1961). Partilederne vet at det neppe vil skje igjen. Men på Litteraturhuset får de likevel spørsmålet: “Hvordan ser Norge ut om ti år dersom ditt parti får styre alene?” Litteraturhusets leder Aslak Sira Myhre vil la partilederne få snakke uavbrutt i èn time, om de lange linjene i samfunnsutviklingen.

Informasjon:

Mandag 5. august kl. 1700, Wergeland-rommet
Arrangør: Litteraturhuset

Vil speile en høyere himmel

Trine Skei Grande

Foto: Bård Ek.

Ettersom valgdagen nærmer seg, snevres rommet for ideologi, lengre resonnementer og store veivalg inn. Litteraturhuset ønsker å speile en høyere himmel over stortingsvalget 2013, og har invitert partilederne til å holde hvert sitt foredrag om ideologi og visjoner for framtida. Mandag 5. august kl. 17 er det tid for Trine Skei Grande, partileder i Venstre.

Alle partilederne har fått beskjed om å ta utgangspunkt i følgende tre spørsmål:

– Hvordan ser du ditt parti i lys av de politiske og ideologiske tradisjonene fra det tjuende århundre?
– Hvilket samfunn ønsker ditt parti å skape?
– Hvordan ser Norge ut om ti år dersom ditt parti får styre alene?

Foredraget vil bli strømmet på www.nrk.no. Les mer og se datoer for de andre foredragene her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**