Fylkesveger og vedlikehold

Høyres Tor Erik Jensen og Arbeiderpartiets Jorid Holstad Nordmelan er gjennom svarinnlegg i Trønderavisa uenige med Venstre om at fylkesrådet ikke prioriterer vedlikehold av fylkesvegene. Høyres Jensen er overrasket over denne konklusjonen, mens Arbeiderpartiets Nordmelan kaller det en påstand, skriver fylkesleder Karl M. Buchholdt i et innlegg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Dette er verken en påstand fra min side og heller ikke noe å bli overrasket over. Fylkestinget vedtok i juni i år fylkesvegplan for 2014-2017, hvor vi allerede på side 3 finner opplysningen om at forfallet på fylkesvegnettet vil øke i løpet av de neste fire årene. Da blir det litt drøyt av AP og Høyre å kalle dette for satsing på vegvedlikehold.

Sammen med Arbeiderpartiet på landsplan har fylkesrådet(som i Nord-Trøndelag består av AP og Høyre) bevisst nedprioritert å reparere fylkesvegene i Nord-Trøndelag i de neste fire årene. Dette til tross for at det er viktig med gode fylkesveier for å sikre bedre fremkommelighet, vekst og bosetting i Nord-Trøndelag i årene som kommer. Da blir det litt overraskende både for bilistene og meg at Arbeiderpartiet og Høyre mener at fylkesvegene er gode nok.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**