På tokt med Venstre

Fredag 16.august legger Venstre ut på tokt fra Ålesund til Molde med båten M/V Havung. Dette markerer starten på valgkampen for Venstre i Møre og Romsdal.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

HAVUNG

Foto: .

Med oss på toktet blir Ola Elvestuen, nestleder i Venstre. Han er vararepresentant for Trine Skei Grande på Stortinget, byråd for miljø og samferdsel i Oslo, og stortingskandidat. Også politisk rådgiver for Stortingsgruppa Audun Rødningsby er med.

Næringsutvikling, utdanning, samferdsel og miljø, er noen av de viktige satsingsområdene for Møre og Romsdals Venstre sin førstekandidat Pål Farstad. Og hva er mer naturlig enn at startskuddet for Venstre sin valgkampåpning markeres i maritime Ålesund.

16. august kl. 08.30, midt i Ålesundet, ved Skateflukaia, legger M/V Havung og Venstre til kai, med egen påmønstret skipskokk. Inviterte gjester både om bord og som tilhørere, får en liten smakebit på hvor viktig det er at Møre og Romsdal får en representant frå Venstre på Stortinget.

Ola Elvestuen åpner nye Ensjø T-banestasjon

Foto: Eivind Nikolaysen

Venstres nestleder Ola Elvestuen ankommer kl. 09.00 og sammen med representanter fra næringslivet. Havnefogd Birger Flem, Ole Morten Sorthe, leder i M&R Fiskarlag, reiselivssjef Geir Vik, Destinasjon Ålesund og Sunnmøre og Knut Haagensen fra Jangaard Eksport kommer.

Sammen med våre toppkandidater Pål Farstad, Britt Giske Andersen og Olbjørn Kvernberg vil det bli en morgenfrisk debatt ombord.

På tokt med Venstre starter i Ålesund fredag morgen, går videre til Molde etter frokostmøte. I Molde vil båten ligge ved kai nært torget i sentrum. Lokallaget i Molde tar imot ved ankomst Rosenes by, sammen innbudte gjester. Her blir det ettermiddagskaffe og debatt og anledning til å stille spørsmål for pressen. UV-medlemmer er invitert med på toktet. Lokallagene i Ålesund og Molde arrangerer stand på
respektive plasser ved kai.

Venstres toppkandidater i Møre og Romsdal

Foto: RH