Venstre satser på skolen og eleven også i Bærum

“En skole for kunnskap og like muligheter er Venstres mål i skolepolitikken. Den aller viktigste innsatsfaktoren i skolen er lærerne. Venstre ønsker et lærerløft for å få mange nok lærere, som har mer kompetanse og som får tid til å være lærere.”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Skoleelev

Foto: Weliton Slima, www.sxc.hu

Vi har en god Bærumsskole med mange flinke og dyktige lærere, men mye kan bli bedre både for elevene, lærerne og skolen som helhet.
Når Venstre vil gi lærere rett og plikt til videreutdanning, innføre femårig lærerutdanning, fjerne tidstyvene i skolen og redusere skolebyråkratiet og la læreren være lærer. Da vet vi at skolen blir prioritert og får ennå bedre læring. Vi må aldri glemme at det er fra barnehage og skole den viktigste veien videre for ungene våre bygges.
Når Venstre sier at man vil gjennomføre et løft for helsesøster- og skolehelsetjenesten samt 1000 flere helsesøstre de neste fire årene. Da vet vi at helse og miljø på skolene våre bedres og de mange elevenes spørsmål og hjelp innen temaet blir tatt på alvor. Det er mange spørsmål for et ungt menneske som det kan være lettere å gå med til andre enn foreldre og foresatte.
En stemme til VENSTRE vil være en sterkere stemme for skolen.

Dette sier:
Hilde Arneberg og Odd Kristensen, Venstres medlemmer av Sektorutvalg BAUN i Bærum
Stortingskandidatene Abid Raja og Siri Engesæth, Akershus Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**