Kommunevalget 2023

Venstre er klare for en ny valgkamp - for et varmt og inkluderende Bærum!, Foto: Bærum Venstre

I år er det kommunevalg, og fra 10. august kan du forhåndsstemme. Du kan også stemme på selve valgdagen 11. september. Les mer på baerum.kommune.no/valg

Venstre i Bærum vil også i neste periode jobbe for å gi innbyggerne tjenester av høy kvalitet og trygge rammer for å leve gode liv. Vi ønsker et samfunn der alle har frihet og selvstendighet til å leve det livet de ønsker – uavhengig av alder, kjønn, livssyn, funksjonsnivå, seksualitet og bakgrunn – og hvor vi tar vare på et inkluderende fellesskap.

Våre kandidater

Hele listen teller 50 personer, med kandidater fra hele kommunen. Vår yngste kandidat er 19 år, mens den eldste er 82.

Eirik T. Bøe og Wenche Steen topper listen og er forhåndskumulerte. Eirik T. Bøe (leder av planutvalget i kommunestyret) er partiets ordførerkandidat. Nummer to på listen er leder for kommunestyregruppa, Wenche Steen.

Les mer om våre kandidater

Vår politikk

Venstres ambisjoner er et Bærum basert på bærekraftige løsninger og verdiskaping. Vi vil bruke handlingsrommet kommunen har til å være proaktiv i klimaarbeidet, og gjøre det enklere for innbyggerne å ta grønne valg i sine liv.

Bærum skal være et godt sted å vokse opp. Venstre vil gi barn i Bærum trygge og gode barnehager, skoler og SFO med kvalifiserte lærere og barnehagelærere. Barnefattigdom må bekjempes ikke bare nasjonalt, men også lokalt.

Vårt program for den neste valgperioden finner du her

Kontakt oss

Har du en sak du brenner for? Lurer du på hva Venstre vil gjøre i ditt nærområde? Eller ønsker du rett og slett å bidra i valgkampen – for et grønnere og mer liberalt Bærum?

Ikke nøl med å kontakte oss!

Støtt oss gjerne

Bærum trenger utålmodige politikere som tar tak i de store utfordringene vi står overfor. Venstre har budskapet og løsningene som gir folk mer frihet, flere muligheter og tar kommunen framover. Men vi trenger din støtte for å nå ut til flere velgere.

Takk for at du støtter oss!