Venstre i siget!

Venstre er i siget mot 2015, og vi vil fortsette å være et positivt friskt pust i det spennende politiske landskapet i Os.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Tusen takk til alle osinger som stemte på Venstre ved årets stortingsvalg. Vi nådde vårt store mål – å få hardingen Terje Breivik på Stortinget. Breivik sitter i disse dager i regjeringsforhandlinger og er med andre ord godt posisjonert til å blant annet fremme sitt syn på trasévalg for ferjefri E39.

Venstre har gjort et av de aller beste valgene på mange år. Både nasjonalt og på Os. Hele 572 osinger stemte på vern av Lofoten, Vesterålen og Senja, på en mere human asylpolitikk, en ambisiøs næringspolitikk, en profesjonell kulturpolitikk og tiltak for å bringe barn ut av fattigdomen.

Her i Os er det spesielt oppmuntrende at vi i Øyane har gått fra 2,7 til 6,2% av stemmene. Også på Søre Neset og i Os Vest har Venstre hatt et sollid gjennomslag med henholdsvis 6,4 og 7,5% oppslutning. Dette forplikter og inspirerer mot lokalvalget her i Os om 2 år. I tiden fremover vil vi foreslå flere tiltak som vil gjøre det enda bedre å bo i, og vi vil arbeide for et nytt politisk styre som vil verne og utvikle kommunen.

Glenn Erik Haugland
Os venstre