-Svært små justeringer fra de blå-blå

-Jeg er svært overrasket over at regjeringen ikke reverserer Stoltenberg-regjeringens usosiale kutt på 214 millioner kroner til ressurskrevende brukere, dette vil gå utover mange kommuner i Trøndelag, sier stortingsrepresentant Andre N. Skjelstad i en kommentar til de blå-blås forslag til statsbudsjett for 2014. Ellers er det med undring jeg merker meg at det er svært små justeringer som gjøres i forhold til det rødgrønne budsjettet, sier Skjelstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

Venstre er skuffet over manglende miljø— og kollektivsatsing og at 11 måneders studiestøtte kuttes. Det er også få spor av fattigdomsbekjempelse blant barn i forslaget til H og FrP. Venstre er imidlertid fornøyd med at regjeringen i likhet med Venstre foreslår å fjerne arveavgiften helt og at forslaget om gevinstbeskatning av boliger reverseres. Venstre mener H og Frp sitt forslag til budsjett er et greit utgangspunkt for forhandlinger. Av spesielle saker for Nord-Trøndelag vil partiet sette igang med utbygging av Saemijen Sitje.

Les mer om Venstres alternative forslag til statsbudsjett her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**