God gjennomslagskraft

Nordland Venstre hadde en god delegasjon som fikk bra gjennomslag for sine kjerne politikkområder under Venstres Landsmøte 4-6.april 2014.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Norldand delegasjonen på #venstrelm

Foto: Flicr NorskeVenstre

Det var en stor delegasjon fra Nordland, hvor Terje Cruickshank (Bodø Venstre) og Vilde Sofie Nohr (Salten Unge Venstre) var blant delegatene. Delegasjonsleder var fylkesleder Anja Johansen. Takket være godt forarbeid framstod delegasjonen svært samstemt og godt forberedt. Mangt ett innlegg ble fremmet under debattene med nordlandsperspektiv.

Tema for landsmøtet var Menneskerettigheter, og det var mange kunnskapsrike og lærerike innlegg og debatter i arbeidsgrupper og det hele endte i et godt dokument “Alle mennesker er født frie” som setter Venstre i front for å jobbe for menneskerettigheter nasjonalt og globalt.

Det var sju viktige uttalelser som ble vedtatt. Og i nært og godt samarbeid med Finnmark, Troms og Møre og Romsdal er vi spesielt stolte over å ha vært med på og fått landsmøtets samtykke til at Fiskeriressursene tilhører fellesskapet. Like viktig var det at man klarte å løfte en uttalelse som tydelig sier Nei til fjorddeponi — ja til arbeidsplassar.

i sum et godt landsmøte hvor viktige Nord-Norske politiske problemstillinger ble løftet og fikk støtte nasjonalt. Vi har en sterk politisk ledertrio og gode stortingsrepresentanter vi kan være stolte over – alt fra landsmøte finner du her, og leders tale anbefales sterkt!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**