Skien Venstres Miljøpris 2015

Utdeling av Skien Venstres miljøpris 2015 til Skien Turlag og Telemark Turistforening, Foto: Hanne Findal

Skien Venstre delte i går ut sin miljøpris til Skien turlag/Telemark turistforening.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Det ble vi glade for. Vi får tid til annen mye oppmerksomhet for det vi gjør. Men dette er første gang vi får en pris for miljøarbeid. Og vi har fokus på det også. Vi legger til rette løyper i forhold til terrenget, og prøver å ta vare på den naturen som er sårbar. Det er viktig at miljøsiden blir ivaretatt, sier Torill Solheim som mottok prisen. Hun forteller at turistforeningen jobber for å finne nye måter å få folk ut i naturen på, blant annet Titopper’n.

– Men da er det også viktig at naturen ikke ser ut som en svinesti, det er vi opptatt av, sier hun.

Prisen er 2000 kroner og et diplom.

– Vi gjør mye på dugnad, men trenger også penger til løypenettet, sier hun.

Prisen får de får den jobben foreningen har lagt ned i Titopper’n. Den er et viktig bidrag for å fremme folkehelse, økt kunnskap og respekt for naturen. Den ble delt ut av leder Lars Solbakken.TA

– Prisen går primært til Skien turlag, men også Telemark turistforening for den jobben de gjør med Titopper’n, sier han, og påpeker flere ikke tilfeldige faktorer.

– I år er det Friluftslivets år, og dagen i går var verdens miljødag, forteller Solbakken. Skien Venstre har i 25 delt ut sin miljøpris, og har en lang tradisjon i det.

Les mer her: TA

Utdeling av Skien Venstres miljøpris 2015 til Skien Turlag og Telemark Turistforening. Foto Hanne Findal
Fra Venstre: Kenneth Berg, Lars Solbakken, Signy Gjærum, Torill Solheim (dnt), Haldis Watson(dnt), Hanne Slåttun og Atle Rui

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**