Venstres valgbrosjyre

Listetopper fra Alstahaug Venstre
Venstre vil snu hver stein for å finne penger til kommunebudsjettet! Fra venstre Sverre Knut Andresen, Inger Hansen og Hanne Nora Nilssen, Arne Langset

Et velferdsløft og bevaring av Åsen som friluftsområdet er noen av de viktigste sakene som Venstre viser til i sin valgkampbrosjyre. – Vi trenger nå et realt løft innenfor velferdssektoren. Vi har mangel på det meste, sykehjemsplasser, avlastingsplasser, dagsenter og et funksjonelt sykehjem som er tilpasset til dagens standard for både beboere og ansatte. Nå må vi ta et realt verferdsløft, og Venstre går til valg for å få gjennomføre dette, sier Venstres ordførerkandidat Hanne Nora Nilssen. Nilssen har de siste årene fått stiftet nær bekjentskap med kommunens eldreomsorg, og hun er tydelig på at tilbudet som kommunen i dag gir ikke er tilfredsstillende.

I tillegg påpeker Nilssen at bevaring av Åsen fortsatt er en meget viktig sak. – Det har vært veldig stille om Åsen de siste årene, men flere “slag” har stått i kommunen og kampen er ennå ikke over. Reguleringsplanen ligger klar til å bli sendt på høring og for å bli vedtatt, og både H og Frp har tydelig signalisert hva de ønsker. De ønsker boligfelt i området ovenfor kunstgressbanen. Arbeiderpartiet vet jeg desverre ikke lenger hvor jeg har, og jeg vet ikke om de selv vet hva de egentlig mener. I alle fall har de ikke ønsket å få strøket reguleringsplanen for Stamnesmarka Øvre fra kommunens prioriteringsliste, noe jeg finner underlig om de fortsatt er i mot bygging i Åsen, sier Nilssen. Nilssen forklarer videre at det er planutvalget som prioriterer hvilke reguleringsplaner som administrasjonen skal jobbe etter, og at hun som medlem i utvalget har foreslått å fått reguleringsplanen for åsen fjernet fra denne listen flere ganger uten å få støtte fra noen av de andre partiene.

Hele valgbrosjyren for Venstre kan du laste ned her.

Valgbrosjyre2015

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**