Besøk Abid Raja i Egersund

Abid i Egersund
Eigersund Venstre

Torsdag 13.august var Abid Raja på besøk i Egersund. Han var på slutten av sin valgkampreise i Norge denne sommeren og Eigersund Venstre var heldige som fikk til dette besøket.

Venstre i Eigersund benyttet dermed anledningen til å fokusere på noen viktige politikkområder som også Abid Raja er involvert i på Stortinget. Han er andre nestleder i transportkomiteen på Stortinget. For Eigersund Venstre var det viktig å fortelle hvorfor dobbeltspor på Jæren må bygges helt til Egersund. Det var også viktig å fortelle om et stort behov for å gjøre noe med veiforbindelsen til Eigerøy. Lars Kolnes fra Eigersund Næring og Havn ble invitert til å fortelle om disse sakene.

Abid Raja er også ambassadør for friluftslivets år. I den forbindelse ble Per Frode Sandal fra Dalanes Friluftsråd invitert til å fortelle om arbeidet de gjør i Dalane kommunene.

Deretter ble Abid Raja og familien fraktet ut til Viberodden fyr for å tilbringe natten i den vakre innseilingen til Egersund.

Besøket fikk også omtale i Dalane Tidende.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**