Bevar Åsen

Nei til boligbygging i Stamnesmarka øvre.
Åsen må bevares som nærmiljøområde for over 1000 barn og unge i Alstahaug, Foto: Hanne Nora Nilssen

Kampen om å bevare Åsen som natur- og rekreasjonsområde er ennå ikke over. Venstres ordførerkandidat, Hanne Nora Nilssen, har i dagens lokalaviser et leserinnlegg på trykk om saken. – Jeg har forsøkt å få fjernet reguleringsplanen for Stamnesmarka Øvre fra arbeidslisten som administrasjonen jobber etter uten hell. Kampen om Åsen vil stå etter dette valg og det må innbygerne være klar over.

Leserinnlegg

Kampen om å bevare Åsen som natur- og rekreasjonsområde er ennå ikke over. Sterke krefter jobber for at området ovenfor Stamnes Arena (kunstgressbanen) skal ferdigreguleres og legges ut til boligområde. Reguleringsplanen ligger klar til å bli sendt ut på høring (Reguleringsplanen for Stamnesmarka Øvre). Reguleringsplanen er satt opp på den prioriterte listen som planutvalget har laget til administrasjonen over planer som det skal jobbe med. Venstre har som eneste parti forsøkt å få denne reguleringsplanen helt fjernet fra denne listen uten hell. Alle de andre partiene i Planutvalget ønsket dessverre ikke dette. Det store slaget om Åsen vil stå etter dette Kommunevalget. Vi trenger derfor deg med på vårt lag for fortsatt og kunne sørge for å bevare Åsen. Med et enda større Venstre vil vi stå godt rustet til å vinne denne kampen.

Hanne Nora Nilssen
Ordførerkandidat, Alstahaug Venstre