En levende by

Venstre vil ha liv i byen

Drømmen om Horten startet i Venstre. «En åpen vakker levende by i vi er stolte av», sa vi. Jeg opplever ny giv i Horten nå. Vi er stoltere av det vi er, og vi har styrket tro på hva vi kan bli.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

En levende by skaper trivsel for oss som bor her. Det bidrar til at folk på flyttefot velger Horten. Flere unge vil vende hjem etter studier ute. Jo flere dyktige kloke hoder som bor i Horten jo større grunnlag har næringslivet for å lykkes og kommuneøkonomien styrkes.

En levende by er enn sosial by. Et myldrende sentrum har gode møteplasser og folk som bruker dem. Derfor vil Venstre oppgradere Lystlunden til en aktiv grønn bypark. Derfor vi Venstre ha utelivsstrøk i Storgata. Derfor vil Venstre bygge studentboliger i Prestegata og Kulturkvartalet 37. Derfor vil Venstre knytte by og havn bedre sammen og utvikle våre flotte havneområder.

Alle disse prosjektene er i gang etter initiativ og pådriv fra oss i Venstre. Noen er fortsatt i planprosess, andre er kommet ordentlig i gang. Du har kanskje sett de nye lekeapparatene i Lystlunden? At det bygges sykkelvei og forskjønnes i havneområdet?

Venstre er motoren i levende by-prosjektet og vi har mye mer å utrette for å gjøre sentrum attraktivt og inviterende. Vil du ha et levende Horten, da bør du stemme Venstre.

Horten Pernille Bruun-Lie Pernille D. Bruun-Lie

2.kandidat