Luftslottet stenger for hallkapasitet

Malin Østli Langseth

Handballfestivalen. Aktivitet og leik.

For å gi byen tilfredsstillende kapasitet for hallidretter i et overkommelig tidsperspektiv må vi se etter rimeligere løsninger enn det man for tiden konsentrerer arbeidet og debatten om. Vi må se på muligheter for sambruk med skoler inkludert videregående skole, og vi må se på smarte løsninger som det er eksempler på, blant annet i Rakkestad og Hamar. Da må vi også se på andre lokaliseringer enn Remmen for å sikre tilgang til flere brukere.

Vi i Venstre stemte mot begge forslag til videreføring av arbeidet med allbrukshall i siste kommunestyremøte. Begge viser til en stor hall på Remmen, som vedtatt i juni 2011. Derfor innebærer begge forslagene til vedtak en utsettelse av arbeidet med å finne en løsning.

Skal vi finne en løsning så må vi samle kreftene og åpne blikket mot alternative, realiserbare løsninger. H, AP og idrettsrådet sitter på nøkkelen til å se på nye alternativer, som også kommunen kan jobbe videre med.

Vi kan finne løsninger for idretten om vi søker det gode foran det ideelle.

Geir Helge Sandsmark
Ordførerkandidat, Halden Venstre