Her er Venstre-kvinnene som vil lede

Siri Asdal (t.v.) og Anna Elise Svennevig er klar til å ta på seg lederverv i Grimstad-politikken., Foto: Hans Antonsen

Får Venstre lede utvalg i Grimstad, vil valget falle på Anna Elise Svennevig og Siri Asdal. – Vi har to nye, dyktige kvinner blant listetoppene med evne og vilje til å lede. Vi satser på dem, sier Venstres ordførerkandidat Arnt Gunnar Tønnessen. Han håper det kan være et konkret bidrag til å bedre likestillingen i Grimstad-politikken, som har vært svært mannsdominert.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

-Venstre oppfordrer de andre partiene til å gjøre det samme – velg kvinner til de mange lederposisjonene som skal besettes i forhandlingene etter valget. At det bare er menn som er ordførerkandidater i år, får vi ikke gjort noe med nå. Men får flere kvinner mulighet til å lede og bli kjent gjennom det, unngår vi at det blir like skjevt ved neste valg.

Anna Elise Svennevig (43) er leder til daglig – i arkitektfirmaet BGM. Siri Asdal (43) er rådgiver innen etter- og videreutdanning ved Universitetet i Agder. Før det ledet hun turistkontoret i Grimstad kommune.

Venstres Arnt Gunnar Tønnessen leder i dag kultur- og miljøutvalget, mens Venstre-ordfører Hans Antonsen leder formannskapet og kommuneplanutvalget. Om Venstre får lede utvalg, og i tilfelle hvor mange, avgjøres av valgresultatet. Det avgjøres først og fremst av antallet stemmer på Venstre-lista, mens personstemmer bidrar til å bestemme hvem av kandidatene som kommer inn.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**