Takk for valget!

Venstrestand Sunndal
Sunndal Amfi, Maja Solli / Tone Hustad
Tusen takk til dere som stemte på oss! Vi er så glad for deres støtte og skal gjøre vårt beste som representanter for Venstre!
Valget må vi si oss førnøyd med, selv om vi alltid skulle ønske at vi fikk flere stemmer. Vi fikk inn en representant i kommunestyret, Maja Solli!
Etter valget har vi vært i forhandlinger med Krf, Høyre og FrP for å skape et valgteknisk sammrbeid, og har gjennom dette oppnådd følgende:
  • Steinar Husby inn som fast representant i TMK.
  • Maja Solli som nestleder i ADM/AMU.
  • I økonomi- og planutvalget er Maja Solli 3. vara på valgteknisk fellesliste med Høyre, Venstre, KrF of FrP.
  • I oppvekst og omsorgsutvalget er Mildrid Solli valgt inn som 2. vara.
  • Mildrid Solli er personlig vara for Stig Rune Andreassen i Rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevner.
  • Maja Solli er personlig vara for Jørgen Singsdal som representant for Kommunenes Sentralforbunds fylkesmøter
  • Arbeidet med å fordele styreverv mellom partienes representanter starter på fredag.

Etter konstitueringen av det nye kommunestyret har det også vært en god del opplæring for de som er valgt inn i kommunestyret eller i utvalg. Vi har over tre dager fått innføring i lover, regler, skikk og bruk og generell informasjon om hvordan ting fungerer og henger sammen. Opplæringen har vi fått av både jurist, administrasjonen og en representant fra KS. Opplegget har vært omfattende og lærerrikt og gjort oss bedre rustet til å gjøre en god jobb som nyvalgte lokalpolitikere.

Som representanter for Venstre, er vi alltid åpne for å ta imot saker fra våre velgere og håper derte tar kontakt om dere har noe på hjertet eller det er noe dere lurer på!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**